top of page

Time to be sold. Історія злету, падіння та поглинання платформи BeReal




Червень 2024 року запам’ятається цікавою угодою на французькому технологічному ринку. Розробник і видавець відеоігор Voodoo придбав соціальну мережу для обміну фотографіями BeReal. Сума угоди склала 500 млн євро — що досить непогано для складної ситуації на ринку. Тепер у Voodoo планують зробити так, щоби BeReal почав заробляти на рекламі, якої у застосунку ніколи не було. Разом з Михайлом Перевозником, інвестиційним аналітиком фонду Flyer One Ventures, розповідаємо деталі угоди.



Що таке BeReal 


BeReal — відносно новий гравець у світі соціальних мереж. Його засновники — Алексіс Барреят і Кевін Перро — запустили платформу наприкінці 2019 року. 


Концепція соцмережі передбачає акцент на реалістичності та автентичності. Пости пропонують робити раз на день, коли приходить відповідне сповіщення. Після нього юзер має пару хвилин, щоб поділитися світлиною. Застосунок робить одразу два фото: на звичайну та фронтальну камери. На відміну від Instagram, Facebook та TikTok, у BeReal немає фільтрів та можливості обрати фото з бібліотеки. 


Найбільше соцмережу полюбило покоління Z, яке втомилося від показового та ідеалізованого життя в інших соціальних мережах. Основні ринки — США, Франція та Японія. Творці кажуть, що в цих країнах люди користуються застосунком до шести разів на тиждень.


Спершу справи у компанії шли не дуже, втім у 2022 році застосунок неочікувано став популярним серед молоді. На кінець серпня 2022 року соцмережа уже мала 10 млн активних користувачів щодня та 21,6 млн щомісяця. Тоді ж BeReal став застосунком #1 в App Store серед соціальних мереж й одержав звання «Застосунок року» для iPhone за версією App Store Awards. На піку фаундерам вдалося залучити $60 мільйонів інвестицій. 


Проте у 2023 році, після стрімкого зростання, почалося таке ж стрімке падіння. Кількість активних користувачів щомісяця впала з 15 мільйонів у жовтні 2022 року до 6 мільйонів у березні 2023 року. Основних претензій дві. По-перше, користувачі занудьгували: постинг та перегляд чергової фотографії з офісу під час роботи уже не здавалися чимось надто цікавим. По-друге, багато юзерів перестали робити фото в моменті, очікуючи на цікавіші події впродовж дня — що суперечить самій концепції «життєвості» соцмережі. 


Відтоді BeReal намагався повернути «минулу велич» різними шляхами: це і приватні групи, і збільшення кількості публікацій, і функція RealPeople, яка дає змогу бачити контент від знаменитостей та брендів. Однак, схоже, що їм це не допомогло. У березні цього року зростання припинилося, стагнуючи на рівні 25 мільйонів активних користувачів щодня з минулого року. Топменеджмент почав вивчати шляхи залучення нових інвестицій або навіть можливий продаж. 



Хто придбав соцмережу


Видавець ігор Voodoo також походить з Франції. 2013 року компанію заснували Александер Язді та Лоран Ріттер. Студія фокусується на випуску безкоштовних гіперказуальних ігор для Android та iOS. Ігри студії завантажили сім мільярдів разів, вони монетизуються завдяки рекламі. Найпопулярніша гра студії — Helix Jump. 


Окрім випуску власних ігор, Voodoo співпрацює зі сторонніми геймдев-студіями. Вона допомагає зі створенням гри, а потім одержує роялті. Всього подібних компаній 2 000, на них припадає 75% релізів Voodoo. Також у портфелі французького видавця — соціальна мережа Wizz, розроблена 2020 року. Нині, за словами топменеджменту, вона має 16 мільйонів завантажень та 1,5 мільйона активних юзерів у США. 


Останні чотири роки Voodoo активно масштабується. Наприклад, 2020 року вона відкрила офіси в Сінгапурі та Японії, інвестувала у турецьку компанію Fabrika Game та придбала французьку студію OHM Games. Роком пізніше Voodoo купила ізраїльську ігрову студію Beach Bum та платформу автоматизації маркетингу для мобільних ігор BidShake.


Однак не все так просто. Компанія неодноразово зіштовхувалася з критикою — їй закидають клонування інших казуальних ігор. Наприклад, їхня Infinite Golf схожа на Desert Golfing, Twisty Road — на Impossible Road, The Fish Master — на Ridiculous Fishing. Крім того, минулого року користувачі помітили, що у грі Paper.io 2, яка також виходила під брендом Voodoo, є мапа України без тимчасово окупованого Криму. 



Які зміни чекають на BeReal


Voodoo придбав BeReal за 500 мільйонів євро. Це непогана ціна для нинішнього венчурного ринку, але все одно менша, ніж оцінка компанії на піку зростання. Тоді ця цифра складала $600 млн, згадує Михайло Перевозник, інвестиційним аналітиком фонду Flyer One Ventures. Причина зниження ціни: відсутність зростання й монетизації.




«Придбання BeReal — не сюрприз для ринку. Соцмережа стала хітом два роки тому, але не змогла використати свою популярність і перетворитися на  компанію зі стійкою бізнес-моделлю. У 2023 році кількість активних користувачів впала на 18% порівняно з піком її популярності у 2022-му. Виторг BeReal не отримувала, а гроші від інвесторів почали закінчуватись», — пояснює Михайло Перевозник. 


«У засновників було дві опції: залучати інвесторів до потенційного раунду Серії С або продати компанію. Без зростання та чіткого плану з монетизації, інвестори навряд чи зацікавилися б соцмережею, тож залишився другий варіант». 


Про скорочення чи оновлення штату поки не йдеться — топменеджмент Voodoo хоче зберегти таланти, які готові працювати відповідно до стратегії. Ця стратегія передбачає впровадження стійкої бізнес-моделі, якої так не вистачало BeReal. Один з перших кроків у цьому напрямі — введення реклами. Александер Язді уточнює, що це робитимуть «плавно, аби не нашкодити взаємодії з користувачами». 


Втім, одна відставка все ж буде: після перехідного періоду компанію покине її засновник і теперішній СЕО, Алексіс Барреят. Новим очільником бізнесу стане Аймерік Роффе, який нині опікується соцмережею Wizz. «На перший погляд здається, що участь Voodoo в цій угоді доволі неочікувана, адже їхня ніша дуже відрізняється від того, чим займається BeReal. Однак Wizz, як і BeReal, позиціонується як платформа де можна «бути справжнім». Здається, Voodoo має намір і далі розширюватися в social space, завойовуючи там увагу «зумерів», — каже аналітик. 


Серед інших планів — розширення бази користувачів, пришвидшення розробки, запуск нових функцій та зміни у маркетинговій стратегії. СЕО Voodoo очікує, що впродовж наступних двох років кількість активних щодня юзерів зросте до 100 млн. Це вчетверо більше, ніж соцмережа має зараз. Команда обіцяє «допомогти BeReal повністю розкрити свій потенціал, [...] спираючись на десятирічний досвід створення та розвитку культових мобільних продуктів». 

Comments


© 2035 by Business Name. Made with Wix Studio™

bottom of page