Як проходить співбесіда з продакт-дизайнерами та які питання їм ставлять? Цього разу досвідом проведення інтервʼю ділиться Headway, партнерська компанія Genesis. Це українська EdTech компанія, яка створює продукти з мікронавчання, що допомагають розвиватися мільйонам користувачів у світі.
Андрій Ференс, Product Design Manager у Headway, розповів, як проводять співбесіди продакт-дизайнерів у команду, яких кандидатів шукає компанія, як виглядає тестове завдання, за яким перевіряють хард-скіли, а також чому на технічному інтервʼю фокусуються на софт-скілах. Також Андрій поділився підбіркою поширених питань, які можуть зустрітися продакт-дизайнерам на співбесідах. У кінці статті бонус — підбірка актуальних вакансій у команду Headway.
> Як проходить найм продакт-дизайнера
> Тестове завдання
> Співбесіда з продакт-дизайнером
> Red flags
> Питання на співбесіду з продакт-дизайнером
Як проходить найм продакт-дизайнера
Хайринг-процес в Headway починається зі скринінгу, де відбувається перше знайомство, і рекрутер запитує про загальний досвід, мотивацію та очікування кандидата. Наступним етапом є тестове завдання, після якого йде співбесіда.
Загалом співбесіди у різних продуктових компаніях можуть суттєво відрізнятися. У кожної команди свої методи та критерії відбору талантів, тому питання також можуть бути дуже різними. Специфіка найму Headway полягає в тому, що усі хард-скіли ми перевіряємо під час другого етапу, а на інтервʼю фокусуємося скоріше на софт-скілах. Ще одна особливість компанії — відсутність чітких ґрейдів. Зазвичай ми шукаємо в команду не спеціалістів за конкретними рівнями (junior, middle чи senior), а просто людину, чиї навички та досвід найкраще підійдуть під задачі цієї позиції.
Headway працює на американський ринок, тому англійська мова є однією з основних вимог. ЇЇ знання ми перевіряємо вже на співбесіді — просто якийсь час спілкуємось цією мовою.
У нас немає фіксованого переліку питань, адже на нашу думку задавати їх один за одним по списку усім кандидатам — погана ідея. Важливо, щоби кожне запитання мало мету, допомагало зрозуміти людину, її сильні й слабкі сторони. Та найголовніше — чи вмотивована вона стати частиною саме вашої команди, чи комфортно буде працювати з нею.
Тестове завдання
Цей етап складається з одного завдання, яке змінюється залежно від вакансії й зазвичай максимально наближений до скоупу обовʼязків, які людина виконуватиме у цій ролі. Ми описуємо проблему користувача, а також надаємо кількісні дані та увесь контекст. Важливо, щоби у кандидата залишався простір для власного дослідження у продуктовому дизайні. Так він зможе пройти весь дизайн-процес від розуміння проблеми, знаходження причин до рішення. Кандидатам варто не боятися ставити уточнюючі питання, — ми завжди до цього відкриті, і це те, що покращить результат тестового завдання.
Приклад тестового завдання:
Проблема: на думку користувачів, контент із самарі складно застосовувати в житті. Потрібно знайти спосіб підсилити навчальний процес та сприяти глибшому усвідомленню матеріалу самарі.
Завдання: запропонуй декілька гіпотез вирішення проблеми. Сфокусуйcя на одній з них та розроби дизайн-рішення. Воно має включати елементи інтерактивності та гейміфікації.
Продуктові метрики: збільшення кількості активних користувачів протягом місяця.
Контекст:
70% користувачів слухають саммарі;
20% користувачів читають саммарі;
10% користувачів слухають та читають водночас.
Що ми очікуємо:
посилання на файл у Figma;
уважність до деталей, зрозумілу подачу та лаконічний опис рішень;
смачний та міцний інтерфейс, узгоджений з візуальним стилем продукту. Варто використовувати скриншоти застосунку для наявного функціоналу, щоб уникнути зайвої роботи;
готовність макетів до передачі розробникам (є опис доданої логіки, покриті користувацькі сценарії, враховані обмеження мобільної розробки).
Виконання тестового завдання дає нам можливість провалідувати важливі для цієї спеціальності хард-скіли. Зокрема ми звертаємо увагу, як кандидат розуміє проблеми користувача, чи використовує дослідницькі методи, де знаходить підтвердження, як організований дизайн-процес. Важливо, щоби кандидат розумів, що ми створюємо якісний інтерфейс не просто так, а щоби закрити потребу користувача.
Якщо людина переходить на наступний етап, це означає, що у нас немає сумнівів у її хард-скілах. Під час інтервʼю ми даємо зворотний звʼязок щодо завдання. Якщо ми розуміємо, що наразі ми не готові зробити офер цій людині, то даємо письмовий фідбек, пояснюючи причини.
Підписуйтеся на розсилку від High Bar Journal, аби щомісяця одержувати найцікавіші тексти та актуальні вакансії.
Співбесіда з продакт-дизайнером
У першу чергу ми звертаємо увагу на те, чи буде комфортно команді працювати з цією людиною, чи вміє вона давати та отримувати зворотний зв'язок, як вона оцінює свою роботу, наскільки готова брати відповідальність. Якщо кандидат має хард-скіли слабші, ніж очікується, їх завжди можна підтягнути, і ми готові його навчати. Проте нам украй важливо, щоби людина мала схожий майндсет, була готова працювати над собою та швидко вчитися.
Також важливо, щоби людина розуміла, що дизайн — це про вирішення користувацької проблеми. І його першочергове завдання — впливати на досвід, який отримує користувач. Зазвичай під час співбесіди ми спілкуємося на такі теми:
Загальне розуміння дизайну та дизайн-процесу. Важливо вирівнятися на базовому формулюванні й розумінні того, що для кожного з вас є дизайн, зрозуміти, чи є в кандидата жага до цієї роботи.
Команда. У цьому блоці запитань ми намагаємось визначитись, чи готовий кандидат працювати в кросфункціональній команді, комунікувати з менеджером та колегами з інших відділів. Ми намагаємося модерувати різні робочі ситуації, щоби зрозуміти, як кандидат буде поводитися у різних обставинах.
Фідбек. Нам важливо зрозуміти, чи вміє людина працювати зі зворотним звʼязком: коректно надавати його чи сприймати. Ми також звертаємо увагу на реакцію кандидата, коли даємо фідбек на тестове завдання.
Рефлексія. Чи вміє людина аналізувати свій попередній досвід, чи усвідомлює свої сильні та слабкі сторони, чи вміє виносити уроки з проблемних ситуацій.
Red flags
Найбільшим red flag для мене є байдужість. Вірю, що хороший дизайнер не може бути байдужою людиною — як в житті, так і в роботі. Він завжди має високу планку якості, помічає усі недоліки та говорить про це. Наше завдання — створювати й безперервно покращувати продукт.
Прийняття фідбеку як критики, а не точки зростання. Зворотний звʼязок — цінна інформація, яка допомагає людям ставати кращими, тому важливо бути відкритим до неї.
Неприйняття альтернативної думки. Чудово, коли людина відстоює свої ідеї та вболіває за них. Проте варто дотримуватися здорового балансу, адекватно сприймати думку опонентів.
Невміння обгрунтовувати свої думки.
Некомандний гравець.
Бажаю усім кандидатам не боятися бути собою та говорити про точки зростання. Багато кандидатів прагнуть активно продавати себе на співбесідах, бути ідеальними та уникати всіх незручних питань. Насправді ж якщо людина розуміє свої точки зростання — це про силу, адже вона знає, як їх покращити. Також раджу перед співбесідою порефлексувати про свій попередній досвід та дизайн в цілому, знайти відповідь, чому ви хочете працювати на цій посаді та в цій компанії.
Питання на співбесіду з продакт-дизайнером
Загальні
Як ви потрапили в дизайн?
Чому обрали саме дизайн?
Що таке дизайн на вашу думку?
Як можна схарактеризувати ваш підхід до дизайну? Які ключові принципи керують вашою роботою?
Чим би ви займалися, якби не працювали в дизайні?
Що б ви робили, якби мали необмежені ресурси для реалізації своїх ідей?
Як ви вдосконалюєте свої навички в дизайні?
Як слідкуєте за тим, що відбувається в дизайн-світі?
Що для вас є хорошим дизайном?
Дизайни яких застосунків вам подобаються? Чому?
Розкажіть про один із ваших останніх проєктів. Які виклики ви зустріли та як їх подолали?
Розкажіть про свій дизайн-процес.
З якого етапу роботи над задачею ви зазвичай починаєте працювати?
Користувацькі дослідження
Які методи ви використовуєте для дослідження потреб користувачів?
Як ви визначаєте та пріоритезуєте ключові вимоги до дизайну?
Як ви вимірюєте успішність дизайну?
Гіпотези та експерименти
Як ви формулюєте гіпотези перед початком експерименту? Як визначаєте критерії успішності для гіпотези?
Які метрики ви використовуєте для вимірювання результатів експерименту?
Опишіть процес планування та проведення A/B тестування.
Які інструменти для A/B тестування ви зазвичай використовуєте? Чому?
Як ви інтерпретуєте результати A/B тестів та приймаєте рішення?
Розкажіть про випадок, коли результати тестування не відповідали вашим очікуванням. Як ви діяли далі?
Як ви обираєте, які зміни впроваджувати на основі результатів A/B тестування?
Як ви використовуєте аналітичні дані для формування нових гіпотез?
Зворотний звʼязок
Який найскладніший фідбек ви давали/отримували?
У чому відмінність зворотнього зв’язку від критики?
Які критерії хорошого фідбеку?
Як часто ви надаєте фідбек своїм колегам чи підлеглим?
Як ви вважаєте, що робить фідбек ефективним і корисним для отримувача?
Рефлексія
Розкажіть про свої сильні сторони?
Які точки зростання ви бачите?
Чому, на вашу думку, з вами приємно працювати?
Чому з вами може бути важко працювати?
Розкажіть про невдачі, з якими ви стикалися. Який досвід ви з них винесли?
Як ви оцінюєте свій прогрес та досягнення за останній рік?
Робота в команді
Якою ви бачите ідеальну команду?
В якій команді вам було б важко працювати та чому?
Розкажіть про складних колег, з якими вам доводилося працювати. Що саме було для вас складним і як ви з цим справлялися?
Що ви робите, коли команда не погоджується з вашою думкою?
Як ви справляєтеся з різними стилями комунікації та роботи в команді?