Які дизайн-тренди існують зараз, чому використання трендових рішень не гарантує успіх проєкту, та від яких підходів вже давно варто відмовитись? Артем Бондарчук, Product Designer в Boosters з екосистеми Genesis, розповів про тренди у графічному (і не лише) дизайні.
Трендовий ≠ ефективний
Графічний дизайн існує не у вакуумі, він спрямований, перш за все, на зручність та зрозумілість для аудиторії, на закриття потреб людей, які з ним взаємодіють. Та, звісно ж, на задоволення потреб бізнесу.
Графічний дизайн має звертатися до споживача зрозумілою йому мовою, образами та формами, але у візуальних трендах досить рідко це враховують. Саме тому навіть найтрендовіший та стильний дизайн має проходити краш-тест реальністю.
Наприклад, ви маєте задачу покращити дизайн пакування продукту «Х» і пропонуєте нове, стильне візуальне рішення. Але якщо після оновлення дизайну продажі продукту падають — цей дизайн поганий. Він не працює ні з боку бізнесу, ні з боку цільового споживача. Не дивлячись на стильну типографіку, трендове композиційне рішення, варто відмовитись від такого дизайну.
Проблема застосування «трендів» у тому, що кожен проєкт — унікальний, і часто вимагає індивідуального підходу. Подекуди загальноприйняті підходи можуть лише погіршити ситуацію і зменшити ефективність того чи іншого дизайну. Тенденції варто використовувати дуже усвідомлено, в щільній прив‘язці до реальності, бізнесу та споживача.
Менше з тим, тренди існують, і на них варто зважати. Інакше останні 20 років ми б не спостерігали жодних змін на ринку і послуговувалися тими самими інструментами.
5 трендів у графічному дизайні
Ілюстрації, створені за допомогою штучного інтелекту
Цей тренд підпадає під категорію об‘єктивних змін в індустрії, адже пов‘язаний з розвитком технологій і є повноцінним інструментом.
Наразі набувають популярності сервіси штучного інтелекту, які створюють ілюстрації на основі введених запитів. Найбільш популярними серед них є Midjourney та DALL-E 2. Ці ілюстрації використовуються в індустрії для роботи з різноманітними проєктами: від обкладинок до пакування та ілюстрування сайтів.
Якщо цей інструмент буде розвиватися, є великі шанси, що дизайнери перестануть створювати зображення вручну — алгоритми це робитимуть швидше і дешевше. А люди проєктуватимуть, перш за все, естетичний досвід, вже не визначаючи себе як графічних дизайнерів.
Ліворуч: Cosmopolitan — експериментальна обкладинка, намальована штучним інтелектом
Праворуч: автор Володимир Смірнов
Типографіка з дефектом
В останні роки не так багато можна було придумати в типографіці. Однак все ж можна виокремити виразний тренд на дефекти та «родзинки» в дизайні.
Канони індустрії дизайну стали настільки «відшліфовані», що майже зникло відчуття, ніби цей дизайн робила жива людина для живих людей. Суть цього тренду полягає в тому, що речі можуть бути одночасно недосконалими й прекрасними.
Типографіка може залишатися у своїх суворих правилах, але маленькі недосконалості змушують весь дизайн виділятися. Навіть одна інакша за розміром літера, перевернута, відсутня або написана іншим шрифтом, дає брендам шанс привернути до себе більше уваги та стати більш «людяними».
Адже те, що відрізняє нас від машин — можливість робити помилки та не бути ідеальними.
Ліворуч: автор Goopanic
Праворуч: автор Nathan Meyer
Використання емодзі
Використовуючи емодзі, дизайнери можуть додавати емоційності у свої тексти, вебсайти та друковані матеріали.
Емодзі — це оптимальний спосіб змусити людей реагувати та відгукуватись. Окрім того, він не потребує великих витрат або ресурсів. Секрет ефективності емодзі — їх універсальність, адаптивність та впізнаваність, незалежно від особливостей конкретного носія дизайну. Подекуди вони дозволяють вкладати об‘ємний зміст в прості форми, що важливо в перенасиченому інформацією світі.
Тенденція використання емодзі в дизайні, ймовірно, ще більше прискориться в найближчі роки.
Інтерфейс сервісу, який дозволяє придбати на аукціоні власні емодзі у вигляді NFT
Ручномальована стилістика
Суть тренду полягає в імітації або використанні реальних матеріалів: олівця, пастелі, фарб і навіть паперу та пластиліну, та, власне, малювання від руки. Технічно це складніше у виконанні, але робить дизайн більш унікальним та вираженим.
Така стилістика ідеально пасує, якщо потрібно підкреслити автентичність і неформальність дизайну. Також цей підхід знижує градус серйозності у візуальній комунікації — важливо для тих, хто хоче залишатись «людяним».
А логіка цього тренду подібна до типографіки з дефектами: щоби потішити себе думкою, що не все створено за допомогою комп’ютера.
Ліворуч: автор Baillat Studio
Праворуч: автор Jake Warrilow
Поєднання 2D та 3D
Не те щоб 3D-дизайн був чимось новим, просто з кожним роком він стає все крутішим і крутішим. Цей підхід відкриває перед дизайнерами безліч різноманітних можливостей.
У 3D є місце для всього: від ультрареалістичних 3D-візуалізацій, що стирають межу між реальним і цифровим, до комбінацій з різноманітними 2D-елементами.
Чудово в цих дизайнерських рішеннях те, що їх дуже легко адаптувати майже до будь-якої ілюстрації чи анімації. Від типографіки до вебдизайну, вони можуть слугувати основою для цікавих та складних проєктів. Ця тенденція стала найбільш очевидною у світі дизайну додатків, і поки що не збирається зменшувати обороти.
Антитренди у дизайні
Хай там як, використання трендових візуальних рішень не роблять з тебе хорошого дизайнера. Останнім часом сприйняття графічного дизайну як просто красивих картинок в індустрії вже давно зійшло нанівець. Більшість гравців на українському ринку розуміють, наскільки важливо тестувати дизайн, робити попередні дослідження, комунікувати зі стейкхолдерами та опановувати нові підходи та фреймворки в проєктуванні. Але є й такі, хто пізно оговтався і почав використовувати підходи, які вже давно не є актуальними у сфері. Про деякі з них розповім нижче.
Пласкі ілюстрації
Коли пласкі ілюстрації стали популярними, це був свіжий спосіб привернути увагу. Унікальні, створені на замовлення, вони допомагали брендам виділитися з натовпу та налагодити емоційний контакт.
Але коли створення таких флет-ілюстрацій стало масовим, з’явилась проблема відсутності власного стилю. Навіть зараз велика кількість брендів досі спілкуються зі споживачем за допомогою однакових персонажів. Питання в тому, як користувачу зіставити конкретну ілюстрацію з конкретним брендом?
Якщо ви все ж хочете використовувати пласкі ілюстрації у дизайні, переконайтесь що вони унікальні, або знайдіть у команду ілюстратора з самобутнім стилем, який буде створювати їх конкретно для вас.
Не бійтесь зробити їх трохи дивними чи кострубатими — це збільшить шанси на впізнаваність. А надто ідеальну 2D-стилістику споживач буде просто ігнорувати, бо його мозок сприйматиме це як візуальний шум, якого зараз і так забагато.
Неоморфізм
Неоморфізм — це нове трактування скевоморфізму, який з’явився у дизайні у кінці 20-го століття. Завдяки Стіву Джобсу та його MacOS у стилі скевоморфізму користувачі тоді побачили, що інтерфейси комп’ютера були схожі на предмети навколо. Шкала гучності виглядала точно так само, як на фізичних програвачах, кошик — як кошик для сміття вдома, системні теки — як теки з документами в робочому кабінеті.
Це було виправдане і досить геніальне рішення для того, щоб люди навчились ототожнювати абстрактні маніпуляції в інтерфейсах з прикладним світом справжніх речей.
Неоморфізм виник як реакція на інтерфейс IOS 13
Декілька років тому візуальний світ вирішив повернутися до цього стилю, поєднавши його із принципами плоского дизайну. Вийшов неоморфізм: із м’якими плавними лініями, тінями, градієнтами, відблисками, що робили його об’ємним, але не занадто.
Dribble та Behance швидко наповнилися привабливими мінімалістичними візуалізаціями в цьому стилі. Часто це були концепції, які ніколи не оживали, але все ж багато хто намагався.
Однак, як практичне рішення неоморфізм працює не дуже добре. Причина — в недоступності для людей із порушеннями зору та низьку функціональність. Його складно використовувати в продуктовому дизайні або у створенні айдентики через м‘які тіні, низьку контрастність та обмежену колірну палітру. Тому цей тренд був схожий на спалах — неочікувано з’явився, не пройшов краш-тест реальністю та раптово зник.
Стокові фотографії
Сьогодні стокові фотографії мають все менший попит, проте залишились бренди, які активно ними користуються.Найчастіше стокові фото не викликають емоцій, споживачам важко себе ототожнити з цими шаблонними усміхненими людьми в не дуже правдоподібних, псевдожиттєвих контекстах.
Навіть якщо у вас немає високоякісних фотографій, можна створити власні тут і зараз за допомогою тої техніки, що вам доступна. Їхня автентичність буде більш вигідною для проєкту, ніж якість виставленого світла в студії та глибина тіні на шиї у фотосток-моделі.
Якщо говорити з позиції бренд-айдентики, суть використання власних фотоматеріалів в тому, щоб створити ваш власний, унікальний, «живий» візуальний досвід. З недоліків — це може вимагати більше ресурсів та впливати на швидкість вашої роботи.
Але все ж, будь-які тренди та антитренди — це часто узагальнені судження, які мають винятки. Тому сліпо ставити хрест на будь-якому з підходів не варто. Важливіше розуміти їхню природу, практичну сторону та доречність їхнього використання в кожному конкретному випадку. Тоді питання трендів та антитрендів не стоятиме як нагальне.